fotosession.

tja!

Jag är hemkommen från en något annorlunda fotosession som höll till ute i nacka.
En tjej som jag hade som modell på min förra utbildning kontaktade mig angående en idé hon hade och frågade om jag ville hjälpa till med makeup. Och självklart tackade jag ja. Jag visste inte så mycket om idén innan jag kom imorse, då jag fick veta att hon skulle fästa en äkta, nyslaktad, köttig, illaluktande ryggrad från ett får på modellens rygg. Ja, nyfikna?

bildresultat får ni när dom är klara.

tjarå!

godkväll!

Jag går och väntar på att vi nån gång ska kunna få tillgång till allt kul jag pysslat med i skolan senaste tiden. Vi har nämligen fått en minikurs i foto samt utrustning, problemet är bara att vi nu har ett usb och en skiva full med bilder men ingen dator att lägga över dom till oss själva så att säga. Så det finns massa roliga bilder som väntar på att visas! Ha tålamod! :) Vi håller nu på med tamburering. Så sjukt roligt. För den som inte vet vad tamburering innebär så är det den tekniken man använder när man ska göra peruker, mustascher, skägg osv. Ett väldigt pilligt jobb men väldigt kul! Man knyter hårstrå för hårstrå med en speciell knut och nål i tyll. Jag har nu gjort en musctasch och ska göra pålisonger och ögonbryn sen ska ni få se min kära klasskamrat anna bli man. ohyeah! NU; house, choklad och te. Godkväll!

fredag den 13:de

har det påverkat er på något sätt?

Jag har inte sovit en blund. Min hosta går inte över.. Stakars erik fick igen ligga med musik i öronen och dessutom flyttade han till soffan så jag skulle få mer space. Fint av honom.
Jag var vaken mellan 02 -  sista gången jag kika på klockan var den 04.30.
Så jag bestämde mig för att hoppa föreläsningen på DI. Dels för jag sovit skitdåligt men sen rethosta på en föreläsning? Jag vet inte om det hade varit hundra.

Så, nu ligger jag i soffan med te med honung och morgontv.

simma lugnt idag!

pju.

Det har varit en seg lång vecka.. Eller, den är ju inte slut ännu. Men för mig är det helg.
Jag går ju bara i skolan mån-ons. Och det är väldigt skönt. Speciellt nu, jag har en sån helvetes hosta som inte
släpper. (NEJ, det är inte svininfluensan.) Men stackars erik fick ligga med musik i öronen för att slippa mitt hostande inatt.
Imorgonbitti ska jag på föreläsning på DI om lösa delar. Ska bli väldigt kul och intressant!
så hoppas jag slipper hosta så mycket då, kan bli ite pinsamt att störa.

Igårkväll var jag och anna på melissa horn på göta lejon, åh. Alla som har möjlighet att gå på hennes turné där man befinner sig har jag ett råd:
Gör det!

För några veckor sedan stog det assymetri på schemat.
Ett ansikte ser inte likadant ut på båda halvorna av ansiktet. Man kan exempelvid ha högre kindben på vänstra sidan, större näsborre på högra och etc.
Och dom dragen skulle vi sminka fram, alltså framhäva.
Mitt resultat blev:





snö.

Usch, massa snö faller ner över Stockholm idag. Min lediga dag när jag har en massa ärenden, men man får ju ingen lust att ge sig iväg! Det har varit en väldigt hektiskt vecka.. Massa nytt, massa kul, massa smink!
I måndags hade vi en mini "fotokurs", så att vi lätt ska kunna plåta det vi gör varje dag och få relativt snygga bilder som man kanske kan använda sig av i sin portfolio när vi slutar!

En väldigt skön man kom in till oss och han började introducera oss i kamerans teknik. Så mycket att hålla reda på.
Jag beundrar fotografer som kan ta så fina bilder. Verkligen.
Men väldigt lärorikt och väldigt kul!

Sen kom våran kära anette tillbaka, det är våran sminklärare. Vi har ju haft hårveckor och teoriveckor, men nu är det äntligen dags för lite smink igen.
Tisdags eftermiddag började vi med vax, vi fick till upppgift att bygga exempelvis en ny näsa. Man kan göra väldigt mycket med vax. Sår, ny näsa, haka, förstärka drag i ansiktet. Ett väldigt roligt material men lite svårt också!
Tyvärr så har det hänt något med min kamera så just dom bilderna går inte att öppna, SJUKT TRÅKIGT.
För min "nya" näsa vart väldigt "snygg". (vi fick jobba på oss själva)

Igår så började vi jobba med ålder. Vi skulle jobba väldigt "fint", alltså väldigt verklighetstroget. Till en början så tänkte jag nog att det skulle vara ganska lätt. Sist jag gjorde en ålders make så var det på förra utbildningen och då jobbade vi bara med puder skuggor. Igår jobbade vi med fetsmink.
På måndag ska vi jobba teatralt, starkare och kraftfullare. Spännande!

Men jag är väldigt nöjd med resultatet..

 

haha. ohlord. tyvärr har jag ingen före bild.

Jag valde att göra min sminkning grå och väldigt "död".

Man kan ju göra ålderssminkningar på så många olika sätt.

 

TJATJA.




RSS 2.0